مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مرداد 1398 ساعت 12:182019-07-29اقتصادي

جدال لبنیات سنتی با صنعت


در چند سال اخیر اقبال مردم به لبنیات سنتی بیشتر شده و تقریباً سر هر چهارراه و کوچه حتماً چشممان به یک مغازه فروش محصولات لبنی سنتی می خورد که شاید بسیاری از باورها، - نگاه مردم را به سمت مصرف لبنیات سنتی سوق داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از سویی دیگر شایعاتی همچون نبود نظارت بر سلامت شیر، کامل نبودن تجهیزات پاستوریزاسیون شیر در فرآیند سنتی، درج نشدن تاریخ تولید و انقضا، نبود تجهیزات آزمایشگاهی، شست وشوی نامناسب تجهیزات و استفاده از ظروف بسته بندی نامناسب بخشی از نگرانی هایی است که در بین مردم ما وجود دارد.

یکی از دلایل رواج واحدهای عرضه لبنیات به صورت سنتی عدم خرید شیر دامداران توسط کارخانه های لبنی است که یکی از دلایل عدم خرید شیر دامداران بالا بودن بار میکروبی شیر است که البته دلیل قانع کننده ای نیز است.

برخلاف تصور مردم شیرهای سنتی از سلامت کامل برخوردار نبوده بلکه تقلب های زیادی در راستای کاهش بارمیکروبی شیر در این واحدها صورت می گیرد که از دید مردم به دور است.

افزایش بیماری هایی همچون تب مالت در بین مردم از پیامدهای عرضه شیرهایی با بارمیکروبی بالا در واحدهای لبنیات سنتی است و یکی از دغدغه های مسئولان استان کنترل و جلوگیری از رشد واحدهای عرضه لبنیات سنتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدال لبنیات سنتی با صنعت

جدال لبنیات سنتی با صنعت