مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مرداد 1398 ساعت 11:332019-07-30بين الملل

قلعه پرتغالی ها؛ ردپای خونین یک مبارزه در خاک سرخ هرمز


روزگاری دعوا بر سر تکه خاک هایش بود و امروز بر سر نامش! و شاید تنها موج های خستگی ناپذیر، لاک پشت های چندصد ساله، خاک خونین رنگ هرمز و دیوارهای خاموش قلعه پرتغالی ها رمز و رازها و دردهای خلیج فارس را به یاد بیاورند.

- روزگاری دعوا بر سر تکه خاک هایش بود و امروز بر سر نامش! و شاید تنها موج های خستگی ناپذیر، لاک پشت های چندصد ساله، خاک خونین رنگ هرمز و دیوارهای خاموش قلعه پرتغالی ها رمز و رازها و دردهای خلیج فارس را به یاد بیاورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جزیره هرمز از قدیمی ترین جزایر فعال ایران، خاورمیانه و شمال آفریقاست که روزگاری با موقعیت ویژه و استراتژیکش مدخل تجاری ایران بود.

تاریخ هرمز برخلاف وضعیت فعلی اش، بسیار پرفرازونشیب بوده است؛ برای مثال این قلعه 500 ساله در زمان اشغال جزیره هرمز به دست پرتغالی ها و به دستور شخص آلبو کرک ساخته شده است، بعدها که شاه عباس صفوی پای پرتغالی ها را از خلیج فارس کوتاه کرد، قلعه هرمز اولین جایی بود که به دست سرداران ایرانی به فرماندهی امامقلی خان باز پس گرفته شد.

قلعه پرتغالی های هرمز یکی از چندین قلعه ای است که به همین نام در جنوب ایران توسط پرتغالی ها ساخته شده است؛ پرتغالی ها در زمان اشغال ایران این ساختمان ها را برای اسکان نظامیان و اغلب در فاصله ای کوتاه از بندرگاه های اصلی می ساختند، این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلعه پرتغالی ها؛ ردپای خونین یک مبارزه در خاک سرخ هرمز

قلعه پرتغالی ها؛ ردپای خونین یک مبارزه در خاک سرخ هرمز