مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مرداد 1398 ساعت 09:392019-08-03پزشكي

علت عدم وزن گیری کودکان شیرخوار چیست؟


کارشناس مسئول برنامه کودکان معاونت مرکز بهداشت قم گفت: یکی از علل عدم وزن گیری نوزادان شیرخوار، عدم دریافت شیر انتهایی یا پسین است.

- منصوره بناهان قمی در گفتگو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: شیرمادر بهترین و کاملترین غذا برای شیرخوار است و نکته قابل توجه اینکه ترکیبات شیر مادر در طول مدت شیردهی(بعد از تولد تا دو سالگی)، درطول یک وعده شیردهی و از زنی به زن دیگر متفاوت است و تمام نیازهای کودک را تا پایان شش ماهگی به تنهایی رفع می کند.

وی افزود: مادران شیرده باید نسبت به زمان غیر از شیردهی کالری بیشتری دریافت کنند تا دچار کاهش موادمعدنی همانند آهن و کلسیم در زمان شیردهی نشوند؛ چراکه در صورت عدم دریافت کافی، از ذخایر بدن مادر مصرف میشود.

شیر پیشین و پسین چیست؟ کارشناس مسئول برنامه کودکان معاونت مرکز بهداشت قم بیان کرد: شیر پیشین ابتدای شیرمادر در هر وعده شیردهی است و حاوی آب زیادی است که سبب رفع تشنگی کودک می شود، اما شیر پسین به علت وجود چربی و پروتیین، دارای غلظت بیشتری است و سبب سیری کودک می شود.

یکی از علل عدم وزن گیری کودکان عدم دریافت شیر پسین است این کارشناس مامایی با اشاره به اینکه یکی از علل عدم وزن گیری نوزادان، عدم دریافت شیر انتهایی یا پسین است، گفت: در این صورت نیاز است انتهای شیر مادر دوشیده شده و با قاشق به نوزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت عدم وزن گیری کودکان شیرخوار چیست؟

علت عدم وزن گیری کودکان شیرخوار چیست؟