مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مرداد 1398 ساعت 08:132019-08-04بين الملل

پامپئو دست خالی از تایلند بازگشت


وزیر خارجه آمریکا ناامید از آغاز دوباره مذاکرات هسته ای با کره شمالی و در مواجهه با جنگ تجاری رو به افزایش با چین و احتمال ویرانی بالقوه در روابط میان متحدان کلیدی کشورش شامل ژاپن و کره جنوبی، - تایلند را ترک کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از سه روز حضور در بانکوک که دولت ترامپ امیدوار بود پایانی بر بن بست در مذاکرات کره شمالی باشد، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بدون دستیابی به پیشرفت در آن زمینه، در شرایطی که پیونگ یانگ به پرتاب موشک بالستیک ادامه می دهد که تاکیدی بر نارضایتی از جنبه های یک توافق خلع سلاح هسته ای است، عازم کشورش شد.

پامپئو از اینکه کره شمالی نه وزیر خارجه خود و نه همتای مذاکره کننده با آمریکا را به بانکوک نفرستاده بود، شدیدا ابراز تاسف کرد.

وزیر خارجه آمریکا جمعه پس از آنکه اطمینان حاصل کرد مقام های کره شمالی به نشست های تایلند نمی آیند، گفت: همواره مایل به گفت وگو با او هستم.

ای کاش آنها به اینجا می آمدند.

فکر می کنم این می توانست فرصتی برای یک دور دیگر از گفت وگوها ایجاد کند و امیدوارم پیش از آنکه فرصتی برای انجام این کار به دست آورم، چندان دیر نشده باشد.

گرچه پامپئو و دیگر مقام های آمریکایی می گویند تماس های رده پایینی با پیونگ یانگ وجود دارد، اما هنوز با گذشت یک ماه از دیدار ره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پامپئو دست خالی از تایلند بازگشت

پامپئو دست خالی از تایلند بازگشت