مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مرداد 1398 ساعت 09:032019-08-04حوادث

درگیری پلیس نانت فرانسه با معترضان و دستگیری ده ها تن


ده ها تن از معترضان به روش های خشونت آمیز پلیس نانت، فرانسه در جریان درگیری با ماموران دستگیر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، مرگ استیو مایا کانیکو در یک فستیوال موسیقی محلی باعث شد تا اعتراضاتی علیه استفاده پلیس فرانسه از زور و خشونت صورت گیرد.

افسران پلیس از آب پرفشار و گاز اشک آور علیه صدها معترض در شهر نانت استفاده کردند که روز شنبه علیه استفاده پلیس از خشونت و زور دست به راهپیمایی زده بودند.

این اعتراضات در پی مرگ این جوان 24 ساله انجام شد که جسدش روز دوشنبه گذشته در نزدیکی همان محلی کشف شد که آخرین بار زنده و در یک فستیوال موسیقی محلی در رودخانه لوآر به تاریخ 22 ژوئن دیده شده بود.

علت اصلی مرگ این جوان مشخص نیست اما در همان تاریخ پلیس برای متفرق کردن شرکت کنندگان در این فستیوال از گاز اشک آور استفاده کرد که در نتیجه آن بیش از ده ها تن خود را به داخل این رودخانه پرت کردند.

راهپیمایی صلح آمیز شنبه صبح که در جریان آن معترضان برای ادای احترام به داخل رودخانه دسته های گل انداختند و در سکوت آن را برگزار کردند، با یک راهپیمایی بزرگتر در مرکز شهر همراه شد که در آن 1700 تن حضور داشتند.

تصاویر برگرفته از این راهپیمایی نشان می داد که گروه های کوچکی با ماسکی بر صورت به برداشتن موانع، برپا کردن آتش های کوچک و پرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری پلیس نانت فرانسه با معترضان و دستگیری ده ها تن

درگیری پلیس نانت فرانسه با معترضان و دستگیری ده ها تن