مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مرداد 1398 ساعت 15:002019-08-04اقتصادي

بهمنی: واحد های تولیدی مشکل نقدینگی دارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر عدم مهار نقدینگی بر تورم اظهار داشت: - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروز نقدینه خواهی های واحد های تولیدی ما بسیار بالا رفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر عدم مهار نقدینگی بر تورم اظهار داشت: این بخشی از کار است که نقدینگی ما از 430 هزار میلیارد در پایان سال 91 امروز به 2000 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: افزایش نقدینگی یک بعد ماجرا است و بعد دیگر کنترل و نظارت آن است؛ اگر بتوانیم نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم، ظرفیت های خالی را تکمیل و اشتغال ایجاد می کند؛ همچنین عرضه کالا را بالا خواهد برد بنابراین در میان مدت می تواند تورم را هم مهار کرده و پایین بیاورد.

رییس اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: وقتی در بخش نقدینگی و تسهیلات نظارت نشد و بدون حساب و کتاب به برخی از واحد های تولیدی داده شد، آن هادر بازار سفته بازی بردند و نقدینگی سمت بازار ارز، سکه و مسکن رفت و قیمت ها را به صورت کاذب بالا برد.

وی ادامه داد: تورم در بازار های سکه، دلار و مسکن ناشی از عدم نظارت بود و گرنه هرگونه نقدینگی و البته تمام نقدینگی ها به صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهمنی: واحد های تولیدی مشکل نقدینگی دارند

بهمنی: واحد های تولیدی مشکل نقدینگی دارند