مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مرداد 1398 ساعت 15:132019-08-04پزشكي

تشخیص یک بیماری ریوی کشنده با ابزاری اندازه جعبه کفش!


پژوهشگران دانشگاه میشیگان ، ابزاری به اندازه یک جعبه کفش ابداع کرده اند که می تواند یک بیماری کشنده ریوی را با سرعت و دقت بیشتر تشخیص دهد.

- پژوهشگران دانشگاه "میشیگان"، ابزاری به اندازه یک جعبه کفش ابداع کرده اند که می تواند یک بیماری کشنده ریوی را با سرعت و دقت بیشتر تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وبسایت رسمی دانشگاه میشیگان، پژوهشگران یک ابزار کوچک و قابل حمل برای بررسی تنفس ابداع کرده اند که به اندازه یک جعبه کفش است و می تواند سندرم زجر تنفسی حاد (ARDS) را با سرعت و دقت شناسایی کند.

سندرم زجر تنفسی حاد، یک حالت شدید از التهاب ریه است که معمولا بر اثر ابتلا به سینه پهلو، گندخونی، ضربه و آسپیراسیون ریوی (Pulmonary aspiration) پیش می آید.

این عارضه که موجب نشت مایعات بدن به درون ریه ها می شود و به بروز کم اکسیژنی یا هیپوکسی می انجامد، سطح بالایی از مرگ و میر را به همراه دارد و سالانه در آمریکا، 74 هزار نفر را از بین می برد.

پزشکان این روزها برای تشخیص سندرم زجر تنفسی حاد، از آزمایش هایی استفاده می کنند که به زمان زیادی نیاز دارند.

پژوهشگران دانشگاه میشیگان (UMich) باور دارند که فناوری جدید آنها می تواند میزان نجات بیماران را افزایش و هزینه های مراقبت از بیماران را کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص یک بیماری ریوی کشنده با ابزاری اندازه جعبه کفش!

تشخیص یک بیماری ریوی کشنده با ابزاری اندازه جعبه کفش!