مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مرداد 1398 ساعت 14:192019-08-05پزشكي

شناسایی 538 بیمار مبتلا به تب مالت در همدان


رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اعلام اینکه در سه ماهه نخست امسال 538 نفر مبتلا به تب مالت در همدان شناسایی شده است، - گفت: 83 درصد موارد ابتلا به بیماری تب مالت در مناطق روستایی گزارش شده است.

جلال الدین بطحایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تب مالت بیماری شایع بین انسان و دام است وعامل ایجادکننده آن یک نوع باکتری بروسلاست که طیفی وسیع از حیوانات اهلی و وحشی را مبتلا می کند، افزود: در سال گذشته هزار و231 نفر در همدان به تب مالت مبتلا شدند که حدود بروز آن 72 در 100 هزار بوده است.

وی با بیان اینکه در 3 ماهه نخست امسال 538 نفر مبتلا به تب مالت در استان همدان شناسایی شدند، اظهار کرد: تب مالت می تواند از حیوان به انسان منتقل شود و این باکتری وقتی وارد بدن می شود، بر روی اعضای مختلف چون خون، غدد لنفاوی، کبد و طحال اثر می گذارد.

بطحایی با بیان اینکه تب مالت از انسان به انسان منتقل نمی شود، اضافه کرد: 83 درصد موارد ابتلا به تب مالت در مناطق روستایی گزارش شده است.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان همدان مصرف لبنیات آلوده، تماس با دام آلوده و جنین سقط شده از دام را از راه های انتقال تب مالت به انسان برشمرد و عنوان کرد: لبنیات سنتی در صورت عدم دقت در ته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 538 بیمار مبتلا به تب مالت در همدان

شناسایی 538 بیمار مبتلا به تب مالت در همدان