مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مرداد 1398 ساعت 08:432019-08-07اقتصادي

رد مردستیز بودن لالایی ها


بیشتر لالایی ها در تأیید و ستایش مرد و درصد خیلی کمی مردستیز هستند.

اما استناد برخی پژوهشگران به همین مقدار اندک لالایی ضدمرد باعث به وجود آمدن این دیدگاه کلیشه ای شده است که لالایی ها مردستیز هستند! - یک پژوهشگر فرهنگ عامه می گوید: بیشتر لالایی ها در تأیید و ستایش مرد و درصد خیلی کمی مردستیز هستند.

اما استناد برخی پژوهشگران به همین مقدار اندک لالایی ضدمرد باعث به وجود آمدن این دیدگاه کلیشه ای شده است که لالایی ها مردستیز هستند! زهرا محمدحسنی - پژوهشگر فرهنگ عامه - به پرسش های ایسنا درباره کارکردها و مضامین لالایی ها، ضروت حفظ آن ها، تولید لالایی های جدید و راه های انتقال لالایی ها پاسخ داده است که متن آن در پی می آید.

لالایی در گذشته چه کارکردی داشته و چقدر بر مخاطبان تأثیر دارد؟ لالایی یکی از گونه های مهم ادب شفاهی است که با لحن، عاطفه، آهنگ و ادبیاتی زنانه به منظور آرامش دادن به کودک و خواب کردن او به صورت موزون بر سر گهواره ها خوانده شده است.

این اشعار همچون دیگر گونه های ادب شفاهی آفریده ذهن و احساس سرایندگانی گم نام هستند که سینه به سینه نقل شده و به صورت شفاهی میان مادران حفظ شده اند.

لالایی نخستین بینشی است که مادر از جهان اطراف به ناخودآگاه کودک می دهد و به نظر پژوهشگران می تواند در شناخت جهان اطراف، کیفیت زندگی و ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد مردستیز بودن لالایی ها

رد مردستیز بودن لالایی ها