مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مرداد 1398 ساعت 11:332019-08-07پزشكي

تبعات ازدواج در سنین پایین از زبان یک روانشناس بالینی


یک روانشناس بالینی در خراسان شمالی گفت: سن مناسب ازدواج و اختلاف سنی از عوامل مهم در ازدواج است و باید به آن ها توجه ویژه شود .

- دکتر حامد سجادپور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: در ازدواج دو مسئله مهم سن مناسب ازدواج و اختلاف سنی زوجین مطرح است که مسئله اول برخلاف تصور عموم مردم به مراتب مهم تر است.

وی افزود: مهم ترین اشکال ازدواج در سن پایین عدم پختگی است و این مسئله ممکن است سبب عوض شدن ملاک ها به مرور زمان شود و فرد پس از مدتی احساس می کند که جوانی نکرده است و نسبت به هم سن و سال های خود خیلی زود مسئولیت های زندگی را به دوش می کشد.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات ازدواج در سن پایین برای پسرها عدم داشتن شغل مناسب و نرفتن به سربازی است که این مسئله وابستگی آن ها را به خانواده ها بیشتر می کند.

سجادپور افزود: اما مسئله دیگر در ازدواج اختلاف سنی زوجین است که باید به آن توجه کرد و مناسب ترین میزان اختلاف سنی بین سه تا هشت سال است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر 5 سال نسل عوض می شود مثلا زوجی با 10 سال اختلاف سنی ممکن است نتوانند با یکدیگر ارتباط موثر برقرار کنند چون زن ذاتا دوست دارد به مرد تکیه کند و مرد دوست دارد که به او تکیه شود و با توجه به اینکه زن ها زودتر به بلوغ می رسند ترجیحا زن باید کوچک تر از مرد باشد و ممکن است نتواند به مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات ازدواج در سنین پایین از زبان یک روانشناس بالینی

تبعات ازدواج در سنین پایین از زبان یک روانشناس بالینی