مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مرداد 1398 ساعت 09:282019-08-12سياسي

«طلاق» و «ازدواج مجدد» را چگونه به فرزندمان توضیح دهیم؟


یک کارشناس و مشاور خانواده معتقد است: بیشترین سنی که ممکن است افراد در مواجهه با طلاق والدینشان دچار آسیب شوند پیش از دبستان و اوایل دوران بلوغ است نحوه توضیح دادن درباره چرایی طلاق و ازدواج مجدد به فرزندان را تشریح کرد.

- شکوفه اویار حسینی در گفت وگو با ایسنا، عموما علت مخالفت فرزندان با ازدواج مجدد والدین شان را حمایت از والد طرد شده یا آسیب دیدگی حس عزت نفس دانست و افزود: مهم ترین نگرانی که کودکان در مواجهه با طلاق والدین شان دارند این است که تکلیف آنها با ازدواج والدین شان چه می شود؟.

هر چقدر والدین در این زمینه شفاف سازی کنند و فرزندان را از مسائل مربوط به بزرگترها جدا کنند این فرزندان آسیب کمتری را متحمل می شوند؛ یعنی والدین به صورت شفاف زمان و علت طلاق خود را با عباراتی مانند ما همیشه پدر و مادر تو خواهیم ماند اما نمی توانیم زن و شوهر خوشحالی در کنار هم باشیم و همین باعث می شود خسته ات کنیم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم زن و شوهر نباشیم و فقط پدر و مادر تو باشیم؛ به این عمل طلاق می گویند، اما نه به این معنا که تو خانه نداری، بلکه از این به بعد دارای دو خانه می شوی به فرزندشان توضیح دهند.

وی با اشاره به اینکه والدین باید سعی کنند طلاق شان موجب تغییر مکان زندگی فرزندشان نشود، افزود: هر چقدر کودک از محیط خانه، دوستان و مدرسه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«طلاق» و «ازدواج مجدد» را چگونه به فرزندمان توضیح دهیم؟

«طلاق» و «ازدواج مجدد» را چگونه به فرزندمان توضیح دهیم؟