مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مرداد 1398 ساعت 10:082019-08-12اجتماعي

رتبه های برتر کنکور به عملکرد مدارس ارتباطی ندارد


سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اعمال سیاست اصلاحی برای کاهش تنوع مدارس خبر داد و گفت: طرح مدارس، مناطق، استان ها و دانش آموزان لازم التوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید جواد حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای تحقق عدالت آموزشی و جاماندن دانش آموزان مدارس دولتی عادی از گردونه رقابت نفرات برتر کنکور سراسری 98 گفت: 107 مدرسه در کشور داریم که به 24 نوع مدرسه تقسیم می شود.

وی افزود: یکی از مواردی که به سمت اصلاح آن حرکت می کنیم تنوع مدارس و تلاش برای کاهش آن است که هم اقدامی بهره ورانه است و هم عدالت آموزشی را در پی دارد و عملکرد تحصیلی را ارتقاء می دهد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحلیل وضعیت مدارس از روی آمار رتبه های دهگانه اول کنکور در پنج رشته، تحلیل درستی نیست گفت: رتبه های اول کنکور به عملکرد مدارس و مدیران آموزش و پرورش ارتباطی ندارد بلکه به استعداد شخصی و تلاش خود دانش آموزان مربوط است.

بیش از 20 سال است که یزد میانگین رتبه قبولی هایش در کنکور بالاتر و در جایگاه اول است اما مثلا امسال دو دانش آموز در نفرات برتر داشت.

حسینی ادامه داد: اگر بخواهیم عملکرد مناطق را بررسی کنیم باید به میانگین قبولی در کنکور توجه کنیم، هرچند همین شاخص هم تنها شاخص جدی و واقعی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه های برتر کنکور به عملکرد مدارس ارتباطی ندارد

رتبه های برتر کنکور به عملکرد مدارس ارتباطی ندارد