مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مرداد 1398 ساعت 10:332019-08-13اقتصادي

عناب؛ برندی که با خراسان جنوبی جان می گیرد


عناب خراسان جنوبی میوه ای ارزشمند است اما کم توجهی، زمینه خروج این محصول را از این استان که بهترین مکان برای پرورش آن است، فراهم می آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عناب میوه ای با خاصیت های فراوان است که بیشترین سطح کشت آن مربوط به خراسان جنوبی است، اما عدم شناخت از خاصیت های این میوه و نبود فرآیندهای مربوط به تولید تا مصرف محصول عناب باعث شده تا این میوه به خوبی شناخته نشود.

خراسان جنوبی با داشتن 98 درصد سطح زیر کشت عناب به عنوان اولین تولیدکننده این محصول در کشور و جهان مطرح است؛ چنانکه می توان از این محصول با برنامه ریزی های صحیح در جهت توسعه ی اقتصادی استان گام برداشت.

بهره گیری از پژوهش های کاربردی در حوزه معرفی عناب مهدی ابراهیمی، عضو مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در این نشست اظهار کرد: فعالیت سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در زمینه بهبود تولیدات کشاورزی، ترویج آموزش های مورد نیاز کشاورزان، تدوین برنامه های راهبردی و حمایت از کشاورزان در قالب تسهیلات ارزان قیمت درخور توجه و تقدیر است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در سال های اخیر و به منظور ایجاد درآمد پایدار برای کشاورزان، توجه ویژه ای به بحث حمایت از پرورش و تولید گیاهان دارویی در سطح کشور داشته است که زمینه ساز فعالیت های مثبت در عرصه تولید ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عناب؛ برندی که با خراسان جنوبی جان می گیرد

عناب؛ برندی که با خراسان جنوبی جان می گیرد