مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 مرداد 1398 ساعت 12:282019-08-17فرهنگي

انتقال دندان نئاندرتال به بخش پارینه سنگی موزه ملی ایران


با توجه به اهمیت کشف دندان نئاندرتال در بیستون و نتایجِ پژوهش روی آن، این اثر تاریخی به زودی در گالری پارینه سنگی موزه ملی ایران به نمایش در می آید.

- مدیر کل موزه ملی ایران خبر داد: با توجه به اهمیت کشف دندان نئاندرتال در بیستون و نتایجِ پژوهش روی آن، این اثر تاریخی به زودی در گالری پارینه سنگی موزه ملی ایران به نمایش در می آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جبرییل نوکنده با اشاره به مطالعاتِ انجام شده روی دندان انسان کشف شده در غرب ایران، اظهار کرد: این هفته در ژورنال بین المللی تطور انسان منتشر شد و آن به طور قطع ثابت می کند انسان نئاندرتال در زاگرس زندگی می کرده است که با توجه به اهمیت نتایج این پژوهش دندان یافت شده به زودی در گالری پارینه سنگی موزه ملی ایران به نمایش در می آید.

دندانی با 40 هزار سال قدمت، نمونه ی بارزی از انسان های نئاندرتال در غرب ایران به دنبال آخرین بررسی ها روی نمونه ی دندان کشف شده در غار وزمه در بیستون کرمانشاه در سال های گذشته، بررسی نتایج پژوهش جدید روی این شیء تاریخی، توسط متخصصان موزه ملی ایران، پژوهشگاه میراث فرهنگی، آزمایشگاه باستان سنجی دانشگاه تهران و چند دانشگاه فرانسوی از جمله دانشگاه پواتیه و دانشگاه بوردو وجود انسان نئاندرتال در ایران را به اثبات رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال دندان نئاندرتال به بخش پارینه سنگی موزه ملی ایران

انتقال دندان نئاندرتال به بخش پارینه سنگی موزه ملی ایران