مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 03:032019-08-18سياسي

او اولین شهید جنگ جهانی دوم در مرز باجگیران است


شهید عباسعلی ایراندوست اولین شهید جنگ جهانی دوم در مرز باجگیران است - پس از ورود نیروهای متفقین به خاک ایران در تاریخ سوم شهریور سال 1320 و تسلیم و خالی شدن مرزها به دستور رضاخان و در پی آن فرار رضاخان از ایران، در چند نقطه از کشور تعدادی از مرزبانان به صورت خودجوش و متمردانه در برابر نیروهای متفقین مقاومت کردند.

بر همین اساس در چندین نقطه از مرزهای پهناور کشور ایران، تعدادی از مرزبانان شهید می شوند از جمله در بیله سوار استان اردبیل 60 شهید، در پل اهنی جلفا سه شهید، در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی 18 نفر و در مرز باجگیران یک نفر مقاومت کرده و شهید شده اند.

جالب اینجاست مقاومت در مرز باجگیران متفاوت از سایر نقاط مرزی بوده است؛ در نقاط دیگر مقاومت ها گروهی بوده اما در مرز باجگیران یک نفر و یک تنه در مقابل ارتش سرخ شوروی سابق ایستادگی می کند.

همه اینها را سید امیر خلیق، طراح و دبیر اجرایی همایش تاریخی – فرهنگی باجگیران دروازه پایداری خراسان در شهریور 1320 در گفت وگو با ایسنا گفته و ادامه داده، شهید عباسعلی ایراندوست که متولد روستای کهنه فرود از توابع بخش مرکزی شهرستان قوچان بوده است شب قبل حادثه همرزمان خود را جمع می کند و به پایداری در مقابل نیروهای متجاوز دعوت می کند اما متاسفانه کسی او را همراهی نمی کند و خود به تنهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

او اولین شهید جنگ جهانی دوم در مرز باجگیران است

او اولین شهید جنگ جهانی دوم در مرز باجگیران است