مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 09:482019-08-19سياسي

حتی در بیابان هم می توان فضای سبز ایجاد کرد!


مخترع و مجری طرح روش نوین آبیاری تزریقی روی گیاهان بوته ای، درختچه ای و درختی گفت: اجرای این طرح می تواند در بیابان زدایی، موثر باشد، به طوریکه می توان در بیابان ها که آبی وجود ندارد، - آب را از رطوبت نسبی هوا گرفت و فضای سبز ایجاد کرد.

عبداله مرادی در گفت وگو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: این طرح علاوه بر ثبت اختراع در ایران، به عنوان بهترین اختراع جهان در آلمان نیز شناخته شده و به تایید یکی از سازمان های وابسته به سازمان ملل متحد رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین طی مراسمی در هشت کشور با اقلیم کشور خشک از جمله سودان، سوریه و یمن و کشور آلمان از طرح آبیاری تزریقی تقدیر شد، این طرح به منظور انبوه و تجاری سازی تحت حمایت پارک علم و فناوری تبریز قرار گرفته و بر همین اساس قطعه ای در پارک طبیعت کوه عون بن علی برای اجرای انبوه این طرح و اندازه گیری میزان آب مصرفی به ما اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه این طرح شامل دو تیمار آبیاری قطره ای و آبیاری تزریقی است، گفت: با اجرای این طرح در سطح انبوه شاهد صرفه جویی 90 درصدی در مصرف آب به روش تزریقی نسبت به آبیاری قطره ای هستیم.

مرادی با اشاره به مدل تغذیه ای در روش آبیاری تزریقی اظهار کرد: در این روش، خاک حذف شده و مواد غذایی از طریق آوند چوبی وارد تنه گیاه شده و میزان پرت آب از طریق تبخیر،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حتی در بیابان هم می توان فضای سبز ایجاد کرد!

حتی در بیابان هم می توان فضای سبز ایجاد کرد!