مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 11:082019-08-19سياسي

بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی کشور از موزه شهاب سنگ نراق


رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از موزه شهاب سنگ نراق در شهرستان دلیجان بازدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی اصغر مونسان در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی با حضور در شهرستان دلیجان و شهر نراق، از موزه شهاب سنگ نراق بازدید کرد.

افتتاح تعدادی از پروژه های گردشگری استان مرکزی، بازدید از بیت تاریخی امام راحل در خمین، دیدار با هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی و اهدای نشان ملی یونسکو به تعدادی از هنرمندان، بازدید از بیمارستان سینا به عنوان یکی از پایگاه های توریسم سلامت و افتتاح دستگاه پرتو درمانی این بیمارستان و بازدید از مسجد جامع ساوه از دیگر برنامه های مونسان در سفر یک روزه به استان مرکزی است.

گفتنی است، موزه شهاب سنگ نراق به دنبال سقوط یک شهاب سنگ در این شهر تاسیس شد و تعدادی از شهاب سنگ های فرود آمده در جهان در این موزه جمع آوری شده است.

شهاب سنگ نراق به وزن دو کیلو و 900 گرم در بامداد 28 مردادماه سال 1353 بر روی سالن مدرسه در حال احداث شهر نراق افتاد که این سقوط حفره ای به قطر 30 سانتیمتر بر روی سقف سالن ایجاد کرد.

بخشی از این شهاب سنگ به دانشگاه ژئوفیزیک تهران و بخشی به دانشگاه آخن تحویل شد و بخشی از آن در محل فرود اولیه(آزمایشگاه دبستان معصومی نراق) در معرض دید علاقمندان قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی کشور از موزه شهاب سنگ نراق

بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی کشور از موزه شهاب سنگ نراق