مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 13:032019-08-19اجتماعي

ورود فاضلاب تصفیه نشده به دریاچه ارومیه صحت دارد؟!


معاون نظارت و پایش مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بالغ بر 30 درصد فاضلاب شهری ارومیه به صورت تصفیه نشده به دریاچه ارومیه می ریزد.

- سید سعید موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ، در خصوص ورود فاضلاب به دریاچه ارومیه با تایید این خبر و با بیان اینکه بالغ بر 70 درصد فاضلاب شهری ارومیه به صورت تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل می شود، تصریح کرد: پساب فاضلاب شهرک های صنعتی ارومیه عموما به صورت تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل می شود اما حدود 20 الی 30 درصد فاضلاب شهری ارومیه به دلیل عدم پاسخگویی ظرفیت تصفیه خانه های ارومیه به صورت تصفیه نشده به دریاچه ارومیه منتقل می شود.

وی ادامه داد: فاضلاب شهری و صنعتی ارومیه به سمت نهر گُبی هدایت می شوند و پس از مخلوط شدن و کاهش بار آلودگی فاضلاب تصفیه نشده شهری ارومیه از طریق مصب رودخانه روضه چای به دریاچه ارومیه منتقل می شود.

موسوی با بیان اینکه تکمیل شبکه تصفیه خانه شهری ارومیه جز مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه است و اعتبار لازم نیز برای آن تخصیص یافته است، افزود: در صورت تکمیل این طرح ها فاضلاب شهری ارومیه بدون سرریز شدن به نهر گبی و از طریق کانال لوله کشی به مصب رودخانه روضه چای منتقل می شود تا آب فاضلاب تصفیه شده شهری ارومیه مستقیما به دریاچه بریزد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود فاضلاب تصفیه نشده به دریاچه ارومیه صحت دارد؟!

ورود فاضلاب تصفیه نشده به دریاچه ارومیه صحت دارد؟!