مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مرداد 1398 ساعت 04:582019-08-21پزشكي

جامعه پزشکی ما به استفاده از ربات برای انجام طبابت اعتقادی ندارد


رییس انجمن انفورماتیک پزشکی ایران با بیان این که جامعه پزشکی ما به استفاده از ربات برای انجام طبابت اعتقادی ندارد، تاکید کرد: جامعه پزشکی از هوش مصنوعی و تکنولوژی بیشتر استفاده کند.

- چرا که در آینده نه چندان دور شاهد اتفاقات عجیب و غریبی در زمینه بهداشت دنیا خواهیم بود و با تولید ربات پزشک ها نقش پزشکان عوض می شود و کیوسک های بهداشتی جای پزشکانی که در مطب هستند را می گیرند.

دکتر حمید مقدسی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشور ما در زمینه هوش مصنوعی در بخش انفورماتیک پزشکی سابقه تقریباً 10 ساله دارد و با تولید نرم افزارهای مختلف به تشخیص بیماری، مراقبت از بیمار و خودمراقبتی به جامعه پزشکی کمک کرده است.

مقدسی با اشاره به ایجاد سیستم های تصمیم یار کلینیکال در دانشگاه های علوم پزشکی بیان کرد: برنامه داریم این سیستم های تصمیم یار را به سطح سیستم های خبره برسانیم؛ سیستم های خبره در واقع بیانگر این هستند که یک ماشین هوشمند بتواند به جای یک متخصص کار کند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ضمن انتقاد از این موضوع که جامعه پزشکی ما اعتقادی به استفاده از ماشین برای انجام طبابت ندارد ، در تشریح این وضعیت گفت: پزشکانی هستند که از کامپیوتر در کارشان استفاده می کنند، ولی تعدادشان اندک است؛ اغلب پزشکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه پزشکی ما به استفاده از ربات برای انجام طبابت اعتقادی ندارد

جامعه پزشکی ما به استفاده از ربات برای انجام طبابت اعتقادی ندارد