مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مرداد 1398 ساعت 09:182019-08-21اجتماعي

ایران زیباست؛ روستای «سرآقا سید»


20در 45 کیلومتری شمال شهرستان کوهرنگ در دل رشته کوه زاگرس ،بعد از تمام شدن آسفالت وارد جاده ی خاکی می شوید که بعد از پشت سر گذاشتن کوه ها و تپه ها و دیدن عشایر بختیاری که از منطقه گرمسیر خوزستان در ماه های اردیبهشت و خرداد و مرداد در این مسیر ساکن می شوند، ناگهان بعد از یک پیچ کوتاه روستای سر آقا سید زیبا و نگین منطقه مشخص می شود.

ساخت این روستا به شکل پلکانی است و ساختش شبیه به روستای ماسوله در شمال کشور است اما به نظر می رسد که یکی از دلایل ناشناخته ماندن این روستا قرار گرفتن در کوهستان و محیطی سر سخت است.

به هر حال این روستا به اندازه ی ماسوله و دیگر روستاهای ایران، معروف نیست و در سال 63 به دلیل سفر مقام معظم رهبری که در آن زمان رییس جمهور بودند بر سر زبان ها افتاد.

آب و هوای مطبوع در بهار و تابستان باعث شده گردشگران بسیاری از این منطقه دیدن کنند ولی د رپاییز و زمستان به دلیل بارش برف و مسدود شدن مسیر روستا دسترسی به سر آقا سید تقریبا غیر ممکن است .

اهالی این روستا بختیاری و از طایفه موگویی هستند که به قول اهالی روستا به این منطقه پشت کوه و به اهالی آنجا پشت کوهی گفته می شود.

تمامی خانه های سر آقا سید به سمت امازاده آقا سید هستند و از نکات عجیب این که خانه بدون پنجره هستند و درب های کوچکی دارند که از توسط اهالی و با الوار همان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران زیباست؛ روستای «سرآقا سید»

ایران زیباست؛ روستای «سرآقا سید»