مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 مرداد 1398 ساعت 09:182019-08-22اقتصادي

افزایش تولید راتون و کلزا راهکاری برای افزایش درآمد برنجکاران


معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت دوم موجب افزایش درآمد کشاورزان می شود و برنامه داریم علاوه بر افزایش پرورش راتون زمینه های توسعه تولید کلزا را در استان افزایش دهیم.

- مسعود الماسی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: تاکنون ساقه های طلایی برنج در 96 درصد از شالیزارهای استان رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 75درصد از محصول برنج در شالیزارهای استان برداشت شده است، افزود: کاهش هزینه تولید برنج یکی از اولویت های کاری سازمان جهاد کشاورزی است.

تاکنون برداشت برنج در 67 درصد از شالیزارهای استان به صورت مکانیزه انجام شده است.

الماسی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان و بهبود معیشت برنجکاران توسعه کشت دوم است و امسال برنامه داریم تا پرورش راتون را که برنجی کم زحمت تر و گرانتر از برنج اولیه است در شالیزارهای استان توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در 70هزار هکتار از شالیزارهای گیلان راتون پرورش داده شد و امسال برنامه داریم تا در بیش از 75هزار هکتار از شالیزارها راتون پرورش داده شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: علاوه بر پرورش راتون و کشت صیفی جات و سبزیجات برای کشت دوم در شالیزارهای استان برنامه ریزی شده است تا رغب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید راتون و کلزا راهکاری برای افزایش درآمد برنجکاران

افزایش تولید راتون و کلزا راهکاری برای افزایش درآمد برنجکاران