مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 شهریور 1398 ساعت 09:432019-08-25اجتماعي

روستای هدف گردشگری یا کارگاه ساختمانی + عکس


روستای تاریخی قلات که زمانی یکی از روستاهای هدف گردشگری مهم فارس و کشور محسوب می شد، به کارگاه ساختمانی بدل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، قطع ریشه درختان کهنسال، تجاوز به حریم رودخانه و ریختن ناخاله های ساختمانی در بستر رودخانه تنها گوشه ای از بلایایی است که این روز ها بر سر تنها و اولین بافت تاریخی_روستایی ثبت شده در استان فارس آوار کرده اند.

روستای تاریخی قلات که تا چند سال پیش یکی از بکرترین و زیباترین روستاهای کشور بود، طی سال های اخیر، سودجویانی با استفاده از خلأهای قانونی، به سمت روستای هدف گردشگری و تاریخی قلات هجوم برده و با ساخت بناهایی تحت عنوان مراکز تفریحی، ضمن مخدوش کردن معماری این روستای زیبا، آینده آن را با مخاطره جدی مواجه کرده اند.

این روزها از جای جای روستای تاریخی قلات به جای صدای دلنشین و لذت بخش شرشر آب و آواز پرندگان، نوای روح خراش کلنگ و بیل و ماشین آلات ساختمان سازی به گوش می رسد.

این روزها تیشه های بیشماری به جان ریشه درختان افتاده و سودجویان حتی از حریم رودخانه هم چشم نمیپوشند بلکه جیبشان را به قیمت از بین بردن بخشی از تاریخ زیبا و بکر این سرزمین پرکنند.

این روزها فریاد بی صدای کلیسای چندصد ساله قلات، در گوش هر دردمند طبیعت و تاریخ دوست این سرزمین طنین انداز است که چرا به جای توجه به داشته های این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای هدف گردشگری یا کارگاه ساختمانی + عکس

روستای هدف گردشگری یا کارگاه ساختمانی + عکس