مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 شهریور 1398 ساعت 11:232019-08-25پزشكي

چاپ مقاله ایرانی در نشریه لانست


مقاله اساتید پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تازگی در نشریه لانست منتشر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نگارش مقاله یکی از شاخصه های عمده تولید علم در بین محققان و مراکز پژوهشی محسوب می شود که در ارزیابی های بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

به عبارت دیگر یک پژوهشگر، حاصل تلاش های تحقیقاتی خود را در قالب یک مقاله علمی عرضه می کند و هرچه این یافته ها ازرشمندتر بوده و در چارچوب علمی تری ارائه شده باشند، نشریه معتبرتری برای چاپ و انتشار آن ابراز تمایل می کند و هرچه ضریب تاثیر و اعتبار آن نشریه بالاتر باشد، اعتلای علمی آن پژوهشگر، مرکز تحقیقاتی مربوطه و نهایتا کشور مرتبط با آن، درجات بالاتری در مجامع آکادمیک خواهند داشت.

طی سالیان اخیر، سایه سنگین تحریم ها بر حوزه علم و دانش نیز گسترش پیدا کرده به نحوی که مجلات معتبر که عمدتا تحت تاثیر این قوانین قرار می گیرند، به شکلی نامحسوس راه را بر پذیرش و انتشار مقالات ایرانی سد کرده اند.

البته در مواقعی که پژوهش مربوطه دارای همکاران برون مرزی از کشورهای غربی باشد، این ممانعت ها به مراتب کمرنگ تر می شود اما زمانی که کلیه عوامل دست اندرکار پژوهش متشکل از نیروهای ایرانی باشد، حساسیت ها افزونتر شده و به طریق اولی سختگیری بیشتری را شامل می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ مقاله ایرانی در نشریه لانست

چاپ مقاله ایرانی در نشریه لانست