مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 شهریور 1398 ساعت 09:582019-08-26بين الملل

سایه ماده مخدر فنتانیل بر نبرد تجاری آمریکا و چین


در سایه نبرد تجاری گسترده بین آمریکا و چین، نبرد موازی دیگری بین دو کشور بر سر بحران مخدر در گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، در این نبرد موازی، اداره رسیدگی به امور مواد مخدر و افیونی چین، دولت آمریکا را به سیاسی کردن مساله صادرات ماده بیهوش کننده و مسکن فنتانیل متهم و اعلام کرد که دولت واشنگتن از این مساله به عنوان سلاحی علیه پکن استفاده می کند.

لیو یوئجین، معاون کمیسیون ملی کنترل مواد افیونی و مخدر چین به این مساله اشاره کرد که آمریکا گفته چین به قدر کافی برای مقابله با روند صادرات فنتانیل تلاش نکرده و در مصاحبه ای گفت: برخی از سیاستمداران آمریکایی از این مساله به نفع ضرورت های سیاسی خودشان استفاده می کنند.

این اظهارات چند هفته پس از آن مطرح شده که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا شی جینپینگ، رییس جمهوری چین را در توییتی مورد انتقاد قرار داد و گفت: رییس جمهوری چین به وعده هایش در متوقف کردن روند ورود فنتانیل عمل نکرده و این مساله را یکی از دلایل اعمال یک تعرفه دیگری 10 درصدی بر 300 میلیارد دلاری کالاهای چینی در اول سپتامبر مطرح کرد.

ترامپ همچنین در یک رشته توییت نوشت، به کمپانی های حمل و نقل آمریکایی دستور داد تا بسته های مشکوک به فنتانیل از چین یا سایر کشورها را مورد جستجو قرار دهند و از حمل چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه ماده مخدر فنتانیل بر نبرد تجاری آمریکا و چین

سایه ماده مخدر فنتانیل بر نبرد تجاری آمریکا و چین