مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 شهریور 1398 ساعت 10:382019-08-26بين الملل

حاشیه های ضدونقیض پیرامون اطلاع آمریکا از سفر ظریف به فرانسه


مقامات کاخ سفید گفته اند که رییس جمهور آمریکا در جریان سفر وزیر امورخارجه ایران به محل نشست گروه هفت قرار نداشته، این در حالی است که دولت فرانسه اعلام کرده در یادداشتی کوتاه سران گروه هفت را مطلع کرده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شبکه ان بی سی نیوز، این موضوع که سران گروه هفت از سفر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران به شهر بیاریتز فرانسه مطلع بوده اند یا نه، به خبری مناقشه برانگیز در رسانه ها تبدیل شده است.

نخست کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از خبر سفر ظریف به محل برگزاری نشست گروه هفت غافلگیر شده است.

روز یک شنبه پس از انتشار خبر سفر ناگهانی وزیر امورخارجه ایران به بیاریتز، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در پاسخ به خبرنگاران گفت که هیچ نظری در این باره ندارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران عصر روز یک شنبه از سفر ظریف به بیاریتز به دعوت ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه برای ادامه رایزنی ها میان دولت های ایران و فرانسه خبر داد.

بنابر این گزارش، وزیر امورخارجه ایران قرار بود روز گذشته در سفر آسیایی خود به چین برود و سفر او به فرانسه تصمیمی بود که در آخرین دقایق پس از دریافت دعوت لودریان از ظریف اتخاذ شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاشیه های ضدونقیض پیرامون اطلاع آمریکا از سفر ظریف به فرانسه

حاشیه های ضدونقیض پیرامون اطلاع آمریکا از سفر ظریف به فرانسه