مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 شهریور 1398 ساعت 05:582019-08-28سياسي

چرا والدین به فرزندان «آخر» بیشتر توجه می کنند؟


 یک روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه یکی از عوامل موثر در شکل گیری شخصیت را ترتیب تولد فرزندان در خانواده دانست و به تشریح ویژگی های شخصیتی فرزندان اول، - میانه و آخر پرداخت.

ندا علی بیگی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از دیدگاه علمی فرزندان اول، میانه و آخر از نظر ویژگیهای شخصیتی با یکدیگر متفاوت هستند، افزود: آلفرد آدلر روانشناس معروف اولین فردی بود که بر اساس مطالعاتی که روی نمونه های زیادی از انسانها انجام داد متوجه شد افرادی که فرزند اول هستند با فرزندان میانه و آخر از نظر ویژگی های شخصیتی متفاوت هستند که بنا بر این مطالعات می توان گفت یکی از عوامل شکل گیری شخصیت افراد، ترتیب تولد فرزندان است.

وی در ادامه به تشریح ویژگی های شخصیتی انسانها براساس ترتیب تولد پرداخت و گفت: باتوجه به اینکه فرزندان اول از زوجینی متولد می شوند که تجربه قبلی پدر و مادری نداشته اند و والدینشان تربیت خود را با آزمایش و خطا و ترکیبی از غریزه پیش می برند بسیار پایبند مقررات هستند.

علی بیگی افزود: فرزندان اول بسیار قانونمند تربیت می شوند به همین دلیل در بزرگسالی افرادی کمال گرا هستند، آنها به جزییات با وسواس بیشتری توجه می کنند، همیشه سعی دارند همه چیز را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و تلاش می کنند دیگران را از خود راضی نگه دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا والدین به فرزندان «آخر» بیشتر توجه می کنند؟

چرا والدین به فرزندان «آخر» بیشتر توجه می کنند؟