مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 شهریور 1398 ساعت 15:132019-08-29دانش

نوار های گرافنی شما را از نیش پشه نجات می دهد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو؛ به تازگی پژوهشگران یک مرکز تحقیقاتی در دانشگاه براون در آمریکا، نوار شفافی از ذرات گرافن را بر پوست داوطلبان افشانه کردند، - محققان دریافتند با افشانه کردن یک نوار گرافنی بر روی پوست می توان پشه ها را از نیش زدن بازداشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو؛ به تازگی پژوهشگران یک مرکز تحقیقاتی در دانشگاه براون در آمریکا، نوار شفافی از ذرات گرافن را بر پوست داوطلبان افشانه کردند، سپس این افراد در معرض نیش پشه ها قرار گرفتند.

محققان مشاهده کردند، زمانی که این نوار خشک بود، تعداد بسیار اندکی از حشرات روی این نوار می نشستند و یا داوطلبان را نیش می زدند.

این موضوع نشان می دهد که گرافن در توانایی پشه ها در حس کردن پوست و شیرینی هر دو اختلال ایجاد می کند.

زمانی که این نوار مرطوب بود، برخی پشه ها روی این نور می نشستند، اما وقتی می خواستند نیش بزنند نمی توانستند نیش خود را در این نوار فرو کنند.

با این حال استفاده از روش فعلی تولید گرافن - استفاده از نوار گرافن در قالب یک افشانه یک بار مصرف، مقرون به صرفه نیست، اما با ابداع روش های جدید ساخت ممکن است این روش تغییر کند و به علاوه می توان از گرافن در تولید پوشاک دافع پشه نیز استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوار های گرافنی شما را از نیش پشه نجات می دهد

نوار های گرافنی شما را از نیش پشه نجات می دهد