مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 شهریور 1398 ساعت 12:082019-08-31سياسي

آخرین وضعیت مسجد قاجاری آسیب دیده در تهران


چهار ماه گذشت از وقتی که دو خانه ی چند ده ساله در خیابان وحدت اسلامی، خیابان فرهنگ، به گِل نشستند و ترک های بزرگی به واسطه ی آن روی تن مسجد 96 ساله ای نشست که تا همین نوروز امسال کمر خم نکرده بود؛ - ترک های بزرگی روی جداره ی اصلی بنا که به یک تهدید برای آن تبدیل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از گذشت این مدت زمان، امروز دیگر هیچ اثری از خانه های به گِل نشسته نیست، زمین شان صافِ صاف است، و مسجد قاجاریِ خیابان فرهنگ تهران، مجبور است با میله های آهنی که به عنوان نگهدارنده مسجد به جداره ی غربی چسب خورده اند، روزگار سپری کند.

روزهای اول نشستِ دو خانه ی کمتر از 10 ساله، مسجد قدیمی ولی الله اعظم زبانزد عام و خاص شده بود که این سازه ی قدیمی با 96 سال عمر، آخ نگفته اما آن دو خانه، حدود 10 سانتی متر نشست کرده اند.

اما کسی نمی دانست که همین نشست خانه، به مرور به بدنه ی مسجد قدیمی هم فشار وارد می کند.

هر چند همه ی فشارهای وارد شده به بدنه نسبت به روزهای اول فرونشست دو خانه ی کناری تمام شده اند، اما کسبه و کارگران ساختمانی میله های فلزی را برای جلوگیری از وارد شدن هر نوع آسیب جدی به مسجد نصب کرده اند؛ مسجدِ 100 ساله ای که در طول این مدت کمتر مورد استفاده بوده است، اما براساس دیده های خبرنگار ایسنا ترکِ بالای پنجره ی ضلع شمالی اش هم انگار خود را رها کرده و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت مسجد قاجاری آسیب دیده در تهران

آخرین وضعیت مسجد قاجاری آسیب دیده در تهران