مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 شهریور 1398 ساعت 09:332019-09-01بين الملل

برگزاری مراسم هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم در لهستان


چندین تن از رهبران و مقام های ارشد کشورهای جهان از جمله رییس جمهور آلمان و معاون رییس جمهور آمریکا با سفر به کشور لهستان در مراسمی که امروز یکشنبه در این کشور به مناسبت هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم برگزار می شود، - شرکت کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رهبران و مقامهای ارشد کشورهای مختلف جهان امروز به لهستان رفته اند تا در مراسم ویژه هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم در این کشور شرکت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدویچه وله آلمان، این مراسم ابتدا در شهر ویلون لهستان، اولین شهری که در اول سپتامبر 1939 از سوی هواپیماهای آلمان نازی هدف بمباران قرار گرفت، آغاز شد و طی آن آندژی دودا، رییس جمهور لهستان و فرانک والتر اشتاینمایر، همتای آلمانی وی به ایراد سخنرانی پرداختند.

در مراسم اولیه، حضار شامل روسای جمهور، مقام های محلی و ساکنان و بازماندگان بمبارانهای نازی ها به احترام حدود 2000 قربانی جنگ در این شهر یک دقیقه سکوت کردند.

اشتاینمایر در سخنرانی خود عنوان کرد: هشتاد سال پیش درست در همین لحظه به سبب بربریت نژادپرستانه آلمان و میلش برای نابودگری، جهنم از آسمان به روی شهر ویلون بارید.

رییس جمهور آلمان هم چنین در این سخنرانی خود از لهستانی ها تقاضای عفو و بخشش کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم در لهستان

برگزاری مراسم هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم در لهستان