مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 شهریور 1398 ساعت 06:382019-09-02پزشكي

کودکان اوتیسمی خوزستان و این همه مشکل


رییس هیات مدیره انجمن خیریه جامعه اوتیسم خوزستان با اشاره به برخی مشکلات بیمارات طیف اوتیسم، گفت: اکنون در خوزستان مرکزی که بتواند خدمات دندانپزشکی بیماران طیف اوتیسم را به صورت تخصصی ارائه دهد، - وجود ندارد و عمده این بیماران برای کارهای دندانپزشکی به استان های دیگر مراجعه می کنند.

محمدمراد خوش اخلاق در گفت وگو با ایسنا ، اظهار کرد: اوتیسم یا درخودماندگی، نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می شود.

وی عنوان کرد: علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می کند و علت اصلی آن هنوز ناشناخته است.

این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تأثیر می گذارد و کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت های مربوط به بازی مشکل دارند.

خوش اخلاق با بیان اینکه متاسفانه روند بروز اختلال اوتیسم رو به افزایش است، افزود: بیش از 500 کودک مبتلا به طیف اوتیسم عضو انجمن اوتیسم خوزستان هستند اما قطعا تعداد این بیماران در استان خوزستان بیشتر است.

وی با اشاره به عمده ترین مشکلات بیماران طیف اوتیسم، بیان کرد: بیشترین هزینه این بیماران در زمینه آموزش و توانبخشی است که متاسفانه بیمه های پایه این هزینه ها را پوشش نمی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان اوتیسمی خوزستان و این همه مشکل

کودکان اوتیسمی خوزستان و این همه مشکل