مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 شهریور 1398 ساعت 10:332019-09-03اقتصادي

خبرهای خوش در حوزه پتروشیمی ایران


درآمد ایران از فروش محصولات پتروشیمی 17 میلیارد دلار است و از 31 میلیون تن تولیدات قابل فروش 22 میلیون تن آن با ارزش 12 میلیارد دلار به 30 کشور مقصد صادرات می شود، - همچنین طبق پیش بینی مسوولان نفتی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا سال 1403 حدودا دو برابر می شود که این موضوع اتفاق بزرگی در این صنعت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رشد صنعت پتروشیمی در جهان چند برابر نفت خام تخمین زده شده، به گونه ای که رشد صنعت نفت خام در دنیا سالانه یک درصد و صنعت پتروشیمی 9 درصد است.

همچنین میزان مبادلات محصولات پتروشیمی در جهان سالانه 3800 میلیارد دلار است که ایران با داشتن اولین ذخایر گاز و چهارمین ذخایر نفت جهان باید سهم خود را از تجارت جهانی محصولات پتروشیمی افزایش دهد.

درباره وضعیت کشور در حوزه پتروشیمی باید گفت که ایران چهار شاخص مهم راه اندازی صنایع پتروشیمی شامل خوراک، دانش فنی، سرمایه و بازار را دارد و هم اکنون 55 واحد پتروشیمی فعال با ظرفیت تولید 65 میلیون تن در سال در کشور فعالیت می کند که بخشی از این تولیدات صرف خود صنایع می شود و 31 میلیون تن آن قابل فروش است.

علاوه بر این، بهزاد محمدی - معاون وزیر نفت - از در دست احداث بودن 64 واحد پتروشیمی با پیشرفت 20 تا 99 درصد هم در کشور خبر داد که شش طرح آن تأمین خوراک با ظرفیت 15 میلیون تن و پنج پروژه نیز زیرساختی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرهای خوش در حوزه پتروشیمی ایران

خبرهای خوش در حوزه پتروشیمی ایران