مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 شهریور 1398 ساعت 10:382019-09-03سياسي

از نذری های رایج محرم تا قمه زنی و گریاندن مردم به هر قیمتی


پژوهش های انجام شده گویای آن است که شهروندان وجود مطالب تحریف شده و غلوآمیز در برخی سخنرانی ها و مداحی ها را تأیید کرده اند و اکثریت قریب به اتفاق پاسخگویان استفاده از اشعار و مطالب مبالغه آمیز و غیرواقعی برای گریاندن مردم و پرشورکردن مراسم عزاداری مخالف هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهش ارزیابی دیدگاه شهروندان تهرانی درباره عزاداری های ماه محرم به کوشش کمیسیون اجتماعی و با تلاش معاونت پژوهشی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد.

مراسم عزاداری های حسینی در طول زمان چه از لحاظ شیوه و نحوه برگزاری و چه از لحاظ محتوا، تغییر و تحولات زیادی داشته است.

از جمله ویژگی های مهم وقایع و حوادث مذهبی در مقایسه با دیگر وقایع تاریخی این است که رخدادهایی که در متن یک دین و آیین خاصی رخ می دهند به دلیل اینکه ریشه در اعتقادات افراد دارند و الهام بخش بسیاری از آموزه ها وآرمان ها هستند، طول عمر بیشتری دارند و تا زمانی که آن آیین و مذهب برقرار بوده و پیروانی داشته باشد، در صحنه زندگی اجتماعی آن پیروان حضور خود را حفظ می کنند.

این حضور هم می تواند به صورت مناسک و اعمالی که به یادبود آن واقعه برگزار می شوند تجلی یابد و هم می تواند در مقاطع تاریخی مختلف با الهام بخشی به حرکت ها و جنبش های اجتماعی، خود را آشکار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از نذری های رایج محرم تا قمه زنی و گریاندن مردم به هر قیمتی

از نذری های رایج محرم تا قمه زنی و گریاندن مردم به هر قیمتی