مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 شهریور 1398 ساعت 12:082019-09-04اقتصادي

حذف 9 ساله یارانه بگیران در 6 ماه!


9 سال است که دولت ها بر خلاف قانون، ماهانه هزاران میلیارد تومان را صرف پرداخت یارانه نقدی به میلیون ها ایرانی ثروتمند یا نیازمند کرده و به هر دلیلی برای اصلاح روند نادرست خود پیش نرفتند، - اما اکنون دولت می خواهد طی یک ماه ملاک ها و معیارهای حذف یارانه بگیران را تعیین کند و طی شش ماه به این ماجرا پایان دهد.

اگر این قدرت وجود داشت که طی فرصتی کوتاه معضل پرداخت یارانه های نقدی حل شود، چرا طی نزدیک به یک دهه گذشته، اتفاق نیفتاد و جلوی هدر رفت منابع گرفته نشد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرده است که دولت شناسایی دهک های پردرآمد را با دقت و وسواس بیشتری انجام داده و حذف یارانه آنها را از آخر شهریورماه آغاز و تا پایان سال به اتمام می رسد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که قانون هدفمندی یارانه ها از سال 1389 به اجرا درآمده و طی 9 سال گذشته دولت اقدام به پرداخت یارانه نقدی بین تمامی متقاضیان یارانه با رقم 45 هزار و 500 تومان کرده است و گرچه در این مدت هیچ تغییری در نرخ پرداختی نداشته، اما با توجه به این که جمع گسترده ای بیش از 78 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می کنند هزینه سنگینی در حد 3500 میلیارد تومان در هر ماه را با خود به همراه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف 9 ساله یارانه بگیران در 6 ماه!

حذف 9 ساله یارانه بگیران در 6 ماه!