مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 شهریور 1398 ساعت 07:532019-09-05بين الملل

آغاز اجلاس اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند با حضور ظریف


سومین اجلاس اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) در سطح وزیران دقایقی پیش با سخنرانی شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش در داکا آغاز به کار کرد.

- سومین اجلاس اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) در سطح وزیران دقایقی پیش با سخنرانی شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش در داکا آغاز به کار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اتحادیه همکاری های منطقه ای حاشیه اقیانوس هند، یک سازمان بین المللی است که در سال 1997 با ابتکار هند و موریس آغاز به کار کرد.

آفریقای جنوبی، هندوستان، جمهوری اسلامی ایران، سنگاپور، مالزی، اندونزی، تایلند، سریلانکا، استرالیا، امارات متحده عربی، عمان، یمن، بنگلادش، کنیا، موریس (مقر اتحادیه)، تانزانیا، ماداگاسکار، موزامبیک، سیشیل اعضای این مجمع هستند و کشورهای چین، ژاپن، مصر، انگلستان و فرانسه از اعضای طرف گفت و گوی این اتحادیه هستند.

اولین نشست اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند با موضوع اقتصاد آبی سال 2015 در جزیره موریس و دومین آن در سال 2017 در جاکارتا اندونزی برگزار شد.

این سومین نشست این اتحادیه است که در داکا پایتخت بنگلادش با شعار توسعه اقتصاد آبی پایدار و استفاده بهینه از فرصت های اقیانوس هند برگزار میشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اجلاس اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند با حضور ظریف

آغاز اجلاس اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند با حضور ظریف