مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 شهریور 1398 ساعت 08:132019-09-05پزشكي

تلاش محققان کشور برای صادرات ماده موثره دو داروی درمان MS


یکی از شرکت های دانش بنیان با دستیابی به فرمولاسیون تولید ماده موثره داروهایی برای درمان بیماری های خاص، درصدد است تا با تامین داروهای مورد نیاز کشور، - اقدام به صادرات این محصولات کند.

دکتر محمد امین رضوان طلب از محققان طرح در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تولید بیش از 25 محصول دانش بنیان در این شرکت، گفت: تمرکز تحقیقات بر روی تولید ماده اولیه دارویی است، به گونه ای که با مقدار بسیار کم بتوانیم ارزش افزوده بسیار زیاد را تولید کنیم.

وی تولید ماده موثره داروهای درمان بیماری های خاص مانند MS، سرطان، دیابت و نوروژنرتیو را از دستاوردهای این شرکت نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن به دانش فنی بیش از 10 محصول دانش بنیان دست یافتیم و در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده پپتیدهای دارویی در کشور هستیم.

رضوان طلب کاربرد پپتیدهای تولید شده را قابل استفاده در داروهای درمان سرطان پروستات، دیابت و بیماری MS ذکر کرد و ادامه داد: بر این اساس تاکنون 20 دارو به بازار عرضه شده است، ضمن آنکه بخش اعظمی از تحقیقات ما در زمینه توسعه داروهای بیماران خاص است که این برنامه نیز در دستور کار قرار دارد.

این محقق با اشاره به صادرات محصولات دانش بنیان این شرکت یادآور شد: در حال حاضر صادرات ماده موثره دو داروی گلاتیرامر استات و فینگولیمود را در دستور کار داری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش محققان کشور برای صادرات ماده موثره دو داروی درمان MS

تلاش محققان کشور برای صادرات ماده موثره دو داروی درمان MS