مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 شهریور 1398 ساعت 11:082019-09-07فرهنگي

فیلم سینماگر ایرانی نماینده اتریش در اسکار شد


فیلم «جوی» به کارگردانی سودابه مرتضایی به عنوان نماینده سینمای اتریش در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز سینمایی اسکار در سال 2020 شد.

- فیلم جوی به کارگردانی سودابه مرتضایی به عنوان نماینده سینمای اتریش در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز سینمایی اسکار در سال 2020 شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، در ادامه روند معرفی نمایندگان کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار، سینمای اتریش فیلم جوی ساخته سودابه مرتضایی سینماگر ایرانی-اتریشی را به آکادمی معرفی کرد.

این فیلم که درباره قاچاق بردگن جنسی آفریقایی به اتریش است، اولین نمایش خود را در جشنواره ونیز سال گذشته تجربه کرد و در نهایت موفق به کسب جایزه لیبل سینمای اروپا از این جشنواره شد و در ادامه نیز جوایزی چون بهترین فیلم بخش رقابتی شصت و دومین جشنواره بین المللی فیلم لندن (BFI) و جایزه ستاره طلایی بهترین فیلم از هفدهمین جشنواره فیلم مراکش را کسب کرد.

سینمای اتریش تاکنون چهار بار به جمع نامزدهای نهایی جایزه شاخه بهترین خارجی راه یافته است و دوبار با فیلم های جاعلان ساخته اشتفان روزویتسکی (2007) و عشق از میشاییل هانکه (2012) موفق به کسب جایزه اسکار خارجی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم سینماگر ایرانی نماینده اتریش در اسکار شد

فیلم سینماگر ایرانی نماینده اتریش در اسکار شد