مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 شهریور 1398 ساعت 11:132019-09-07اقتصادي

از سرگیری قاچاق تلفن همراه


«وقتی تعرفه تلفن همراه در دولت اصلاحات 4 درصد تعیین شد، میزان قاچاق به صفر نزدیک شد ولی وقتی در دولت نهم و دهم به بهانه حمایت از تولید داخل تعرفه واردات تلفن همراه به 60 درصد رسید، - وقتی تعرفه تلفن همراه در دولت اصلاحات 4 درصد تعیین شد، میزان قاچاق به صفر نزدیک شد ولی وقتی در دولت نهم و دهم به بهانه حمایت از تولید داخل تعرفه واردات تلفن همراه به 60 درصد رسید، نه تنها واردات برای واردکننده ها مقرون به صرفه نشد بلکه قاچاقچیان وارد میدان شدند و قاچاق این کالا افزایش یافت و مهم تر این که بعد از آن شاهد عرضه تلفن همراه تولید داخل به بازار هم نبودیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: خوشبختانه سیاست های خوبی در وزارت صنعت و معدن در جهت حمایت از تولیدات برندهای داخلی و برندسازی شکل گرفته؛ به طوری که وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا تعرفه واردات تلفن همراه را افزایش دهد.

اگر بتوانیم تعرفه واردات تلفن همراه را از 5 درصد به 20 درصد افزایش دهیم قطعاً تولید داخلی توجیه اقتصادی داشته و از سوی وزارتخانه نیز این مسأله پیگیری خواهد شد.

این مطلب را پیمان الماسی، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در رونمایی از دو مدل تلفن همراه ساخت یک شرکت در این استان بیان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سرگیری قاچاق تلفن همراه

از سرگیری قاچاق تلفن همراه