مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 شهریور 1398 ساعت 08:082019-09-08فرهنگي

چرا فرانسه صاحب بیشترین سینما در اروپاست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، موقعیت برتر فرانسه از نظر تعداد سالن های سینمایی این کشور در بین کشور های اروپایی محرز است.

به طوری که فرانسه با 5 هزار و 981 سالن که در 2040 مجتمع سینمایی توزیع شده، - فرانسه با حدود 6000 سالن سینما، بیشترین سهم را در قاره اروپا دارد؛ اما این رکورد چگونه به دست آمده است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، موقعیت برتر فرانسه از نظر تعداد سالن های سینمایی این کشور در بین کشور های اروپایی محرز است.

به طوری که فرانسه با 5 هزار و 981 سالن که در 2040 مجتمع سینمایی توزیع شده، بیشترین تعداد سالن در اروپا و مقام پنجم را در دنیا داراست.

اگر از جایگاه ریشه دار هنر هفتم در فرانسه بگذریم و صرفاً اقدامات دولتی را در نظر بگیریم، دولت فرانسه برای تشویق شهروندان خود به تماشای فیلم ها، نخستین دوره جشن سینما را در سال 1985 میلادی برپا کرد و در حاشیه آن ابتکاراتی برای تشویق مردم به دیدن فیلم در سینما ارائه شد؛ از جمله پیشنهاد خرید دفترچه سینما به قیمت 15 سانتیم برای هر فیلم.

(هر سانتیم یک صدم فرانک فرانسه بود).

این ایده که در زمان خود بسیار جذاب بود، به علاقه مندان اجازه می داد تا در یک روز مشخص به دفعات و با قیمتی ارزان به سینما روند و همین امر موجب موفقیت بالای این رویداد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا فرانسه صاحب بیشترین سینما در اروپاست؟

چرا فرانسه صاحب بیشترین سینما در اروپاست؟