مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 شهریور 1398 ساعت 10:032019-09-08سياسي

مجلس عزاست یا شادی؟!


در تعداد محدودی از مراسم عزاداری به قدری مسائل فرعی و یا نوع و سبک مداحی تند می شود که اگر بچه ای در مجلس باشد نمی تواند تشخیص دهد که مجلس عزاست یا شادی! - یک کارشناس مذهبی گفت: در تعداد محدودی از مراسم عزاداری به قدری مسائل فرعی و یا نوع و سبک مداحی تند می شود که اگر بچه ای در مجلس باشد نمی تواند تشخیص دهد که مجلس عزاست یا شادی! حجت الاسلام دهقان نژاد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آنچه که به عنوان سنت در عزاداری امام حسین (ع) موردتوجه قرار می گیرد سخنرانی در جهت معرفت افزایی و در راستای قیام سیدالشهدا از جمله موضوعاتی اساسی در عزاداری است.

وی ادامه داد: آنچه سنت های اصیل گذشته نشان می دهد و بزرگان همواره بر آن تأکید دارند این است که روضه ها و اشعار مداحی از محتوای عمیق و غنی برخوردار باشند تا در جهت معرفت افزایی و رشد مخاطب تأثیرگذار باشد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: بر اساس سنت گذشتگان سبک های سینه زنی بزرگان روی این امر تأکید داشته و دارند؛ اشعار حماسی برای سینه زنی مهم است چون شور حسینی مخاطب را برمی انگیزد.

وی عنوان کرد: شعرهای سبک با شأنیت اهل بیت (ع) تناسبی ندارند؛ برخی سبک های سینه زنی افراطی است که مجلس عزاداری امام حسین (ع) را در قالب خاصی فرومی برد؛ ما نیاز به شور و شعور داریم، در تعداد محدودی از مراسم عزاداری به ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس عزاست یا شادی؟!

مجلس عزاست یا شادی؟!