مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 شهریور 1398 ساعت 15:582019-09-11پزشكي

میکروحباب های الکتریکی به کمک بیماران سرطانی می آیند


محققان دانشگاه تهران با ساخت میکروحباب های الکتریکی، نابودی سلول های سرطانی از طریق شیمی درمانی را تسهیل می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد عبدالاحد، استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و همکاران پژوهشی وی با روشی نوین اقدام به تولید الکتریکی میکروحباب هایی کرده اند که با ایجاد حفره در سلول ها و نفوذپذیری آنها شیمی درمانی بیماران سرطانی را تسهیل می کند.

نتیجه تحقیقات این پژوهشگران در قالب مقاله ای علمی در مجله Advanced Healthcare Materials با ضریب اهمیت 7 به چاپ رسیده است و به عنوان مقاله برگزیده صفحه جلد این مجله را به خود اختصاص داده است.

این مقاله که برای اولین بار روشی را بر پایه تولید الکتریکی میکروحباب ها در دارورسانی بهتر به تومورهای سرطانی معرفی می کند، تست های درون تنی روی مدل های حیوانی را با موفقیت به انجام رسانده است.

در این روش محققان با استفاده از یک سوزن سیلیکونی، میکروحباب هایی در ناحیه تومور ایجاد می کنند که این میکروحباب ها با استفاده از امواج اولتراسونیک به سمت سلول های سرطانی رانده شده و باعث ایجاد حفره در سلول ها و نفوذپذیری بیشتر آنها می شوند.

ترکیب این تکنیک با روش معمول شیمی درمانی توانسته است میزان جذب داروی ضد سرطان را در ناحیه توموری به میزان قابل توجهی افزایش دهد که نتایج فاز حیوانی ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میکروحباب های الکتریکی به کمک بیماران سرطانی می آیند

میکروحباب های الکتریکی به کمک بیماران سرطانی می آیند