مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 شهریور 1398 ساعت 00:332019-09-11فرهنگي

12 ساعت ماجراجویی در «یخچال» +فیلم


سفر به همدان و صعود به قله «یخچال» با دوچرخه برای ماجراجویان می تواند سفری متفاوت باشد، چون در کوهستان یخچال با شرایطی عجیب و سخت روبه رو هستید؛ - سفر به همدان و صعود به قله یخچال با دوچرخه برای ماجراجویان می تواند سفری متفاوت باشد، چون در کوهستان یخچال با شرایطی عجیب و سخت روبه رو هستید؛ شرایطی که می تواند آن هایی را که تشنه هیجان طلبی هستند، سیراب کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همدان اگرچه یکی از استان های تاریخی با قدمتی بسیار در طول تاریخ است اما این استان نه تنها برای خانواده ها بلکه برای کوهنوردان و ماجراجویان هم سرابی حقیقی به شمار می آید که هرچه به گشت و گذار در آن می پردازند تشنه تر می شوند.

کوهستان الوند همچون نعل اسب از شمال غربی به جنوب شرقی کشیده شده و استان همدان را به دو نیمه شمالی وجنوبی تقسیم کرده است.

این کوهستان از قله های مرتفع و سخت گذر تشکیل شده است و قله یخچال (گاوبره) که به یخچال صاحب الزمان(عج) نیز شناخته می شود با ارتفاع 3580 متر بلندترین قله رشته کوه الوند است.

تابش نور خورشید در آن مایل است و به همین دلیل گرمای کمتری به آن می رسد وبرف هایش دیرتر آب می شود برای همین وجه تسمیه یخچال به این دلیل است.

چرا که نخستین برف پاییزی یا زمستانی این کوه را سفید پوش می کند و حتی در تابستان نیز دارای هوای بسیار سرد با لکه های ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 ساعت ماجراجویی در «یخچال» +فیلم

12 ساعت ماجراجویی در «یخچال» +فیلم