مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 شهریور 1398 ساعت 02:082019-09-12بين الملل

مشکلاتی که کودکان بدون شناسنامه تجربه می کنند


طبق مطالعات یونیسف فقدان شناسنامه به معنای بدون هویت ماندن افراد است؛ افراد فاقد شناسنامه از حقوق اولیه انسانی محروم بوده و به احتمال زیاد با میلیون ها تبعیض و عدم دسترسی به خدمات اساسی نظیر سلامت و آموزش مواجه می شوند.

- افرادی که هیچگونه موجودیتی به لحاظ قانونی ندارند و از حداقل حمایتی که اوراق هویتی در مقابل ازدواج زودهنگام، کار کودک، سربازگیری در نیروهای ارتش و حتی قاچاق کودکان ایجاد می کند، برخوردار نیستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از آن جا که این افراد در آمارها نادیده گرفته می شوند در تصمیمات سیاستمداران نیز مورد غفلت قرار می گیرند، از این رو با هدف دریافت چالش های سیاست گذاری در حیطه این گروه، به کاستی ها و ضعف های حقوقی پرداخته شده است.

به منظور جست وجو پیرامون موضوع هویت قانونی و کودکان بدون شناسنامه، تیم پژوهشگران متشکل از جعفر هزارجریبی(استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی) و مهدیه حامد(دانشجوی دکتری برنامه ریزی رفاه اجتماعی) پژوهشی را در این باره انجام دادند.

در این پژوهش به منظور دستیابی به هدف تحقیق از تحلیل محتوای کیفی اسناد و قوانین با رویکرد استقرایی بهره گرفته شده است.

تمامی اسناد و قوانینی که در این حیطه در سال های اخیر تدوین و تصویب شده است و قوانینی که به صورت غیر مستقیم بر شرایط این کودکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلاتی که کودکان بدون شناسنامه تجربه می کنند

مشکلاتی که کودکان بدون شناسنامه تجربه می کنند