مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 شهریور 1398 ساعت 15:382019-09-13فرهنگي

آثار فرهادی و کیارستمی در فهرست 100 فیلم برتر قرن 21


نشریه گاردین در فهرست 100 فیلم برتر سینمای جهان که از سال 2000 میلادی تاکنون ساخته شده است، نام دو فیلم ایرانی از ساخته های عباس کیارستمی و اصغر فرهادی را جای داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این فهرست فیلم جدایی ساخته اصغر فرهادی که موفق به کسب جوایز متعددی از جمله اسکار بهترین فیلم خارجی 2012 شده است، در جایگاه سی وششم قرار گرفته است و فیلم ده به کارگردانی عباس کیارستمی کارگردان درگذشته سینمای ایران نیز رتبه هفتاد وششم را به خود اختصاص داده است.

جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان، جایزه خرس طلایی بهترین فیلم از جشنواره فیلم برلین، جایزه ایندیپندنت اسپیریت بهترین فیلم خارجی زبان و جایزه سزار بهترین فیلم خارجی زبان از جمله جوایز مهم فیلم جدایی پنجمین ساخته بلند اصغر فرهادی و یکی از موفق ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران در عرصه بین الملی هستند.

فیلم تحسین شده ده نیز روایتگر زن است که درون خودرویی نشسته و در ده سکانس با پنج شخص گفتگوهایی انجام می دهد و نمایی از زندگی زن امروزی در ایران را نشان می دهد.

اما رتبه نخست فهرست 100 فیلم برتر قرن 21 میلادی را فیلم خون به پا خواهد شد محصول سال 2007 به کارگردانی پل توماس اندرسون و با بازی درخشان دنیل دی لوییس به خود اختصاص داده است که بر اساس رمانی با عنوان نفت! نوشته آپتون سینکلر سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار فرهادی و کیارستمی در فهرست 100 فیلم برتر قرن 21

آثار فرهادی و کیارستمی در فهرست 100 فیلم برتر قرن 21