مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 شهریور 1398 ساعت 10:282019-09-14سياسي

وقتی مسائل غیراخلاقی ظاهر دینی می گیرد


حمیدرضا شاه آبادی با بیان این که برخی از ناشران و نویسندگان به انتفاع مالی فکر می کنند، می گوید: خیلی جاها داستان های عاشقانه زرد به ادبیات به ظاهر دینی تبدیل می شود و گاهی اوقات مسائل غیراخلاقی شکل و ظاهر دینی به خود می گیرد.

- این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا، درباره ادبیات دینی برای گروه سنی کودک و نوجوان و کتاب سازی در این حوزه اظهار کرد: دوران نوجوانی یکی از دوران تفکر فلسفی انسان است و در این دوره سوالات جهان شناختی و اندیشه هایی که مرتبط با جایگاه انسان در جهان است، در ذهن نوجوانان شکل می گیرد؛ به همین دلیل ادبیات دینی برای نوجوانان در این سن می تواند مورد استقبال بگیرد و توجه به آن ضرورت داشته باشد.

او افزود: در تمام دنیا هم برای این گروه سنی کتاب هایی که مرتبط با اندیشه فلسفی و جهان شناختی و دینی است، منتشر می شود؛ اما این که این موضوع در کشور ما تا امروز چه جایگاهی داشته و دارد حرف دیگری است.

فکر می کنم در این حوزه بنا به دلایل متعددی ما بیشتر از آن که به کیفیت فکر کنیم به کمیت فکر کرده ایم و همین باعث شده انبوهی از کتاب هایی که دارای کیفیت نامناسب هستند به اسم ادبیات دینی برای کودکان و نوجوانان منتشر شوند که نه تنها نمی توانند مشکلی را حل کنند بلکه مشکلی بر مشکلات دیگر اضافه می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی مسائل غیراخلاقی ظاهر دینی می گیرد

وقتی مسائل غیراخلاقی ظاهر دینی می گیرد