موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - رياست جمهوري - افزايش حقوق بازنشستگان - باشگاه پرسپوليس - خيلي دور خيلي نزديك - پايان رژيم صهيونيستي - استقرار - محمدحسين جعفريان - نسخه مرمت شده فيلم فردوسي - 350 هزار ميليارد تومان - المپيادهاي علمي - سرنمك - هواپيماي مالزي - كميته بين المللي صليب سرخ - اسپانيا و مراكش - عليرضا اصغري - آبفاي روستايي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 شهریور 1398 ساعت 11:482019-09-14بين الملل

افشای بازجویی های کمیسیون 11 سپتامبر آمریکا از بندر بن سلطان


یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد که به یک خلاصه از بازجویی های کمیسیون 11 سپتامبر آمریکا از یک شاهزاده عربستانی به نام بندر بن سلطان که تا مدت ها محرمانه نگهداشته شده بود دست یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چند روز پیش خبرنگاران این پایگاه خبری به نام پایگاه فلوریدا ، بولداک بخش های از این متن سابقا محرمانه بازجویی کمیسیون 11 سپتامبر آمریکا از بندر بن سلطان سفیر سابق عربستان در آمریکا را گزارش کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالجزیره، طبق خلاصه دو و نیم صفحه ای از این بازجویی بندر بن سلطان در بخش عمده این بازجویی که در 7 اکتبر 2003 صورت گرفته به شرح آنچه او ریشه های القاعده و حملات 11 سپتامبر 2001 دانسته، پرداخته است.

به نوشته فلوریدا بولداک این بازجویی ضبط نشده و هیچ متن یادداشت برداری از آن نیز موجود نبوده است.

ظاهرا طبق خلاصه این بازجویی بندر بن سلطان آمریکا را متهم به کوتاهی کردن در کمک به مردم افغانستان برای بهبود وضعیت خود بعد از سال ها تجربه جنگ در دهه 1980 کرده است.

در این گزارش در خلاصه بندی اظهارنظرهای بندر بن سلطان نوشته شد که او گفته است: این وضعیت زمینه مساعدی را برای شبه نظامیان جوان مجاهدی که کمپین نظامی موفقی داشتند، فراهم کرد تا به دنبال جنگ های جدید باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای بازجویی های کمیسیون 11 سپتامبر آمریکا از بندر بن سلطان

افشای بازجویی های کمیسیون 11 سپتامبر آمریکا از بندر بن سلطان