مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 شهریور 1398 ساعت 12:282019-09-14اقتصادي

قانون صندوق های فروشگاهی باعث شفاف سازی اقتصاد می شود


رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: قانون صندوق های فروشگاهی به عنوان ابزاری برای ساماندهی وضعیت اخذ مالیات از اصناف، جلوگیری از گران فروشی متخلفان و ایجاد شفافیت در طول زنجیره تأمین به شمار می رود.

- البته برای اجرای این قانون مشکلاتی در زمینه نظارت بر صندوق های فروشگاهی وجود دارد.

مرجان فقیه نصیری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استفاده از این صندوق ها در کسب وکارهای کشور در حال گسترش است، افزود: استفاده از پایانه های فروش روش مؤثری برای کنترل جریان گردش کالا در زنجیره تولید تا مصرف و همچنین ثبت و مستند کردن اطلاعات بازرگانی در سطوح خرد و کلان و در نهایت شفاف سازی مبادلات اقتصادی و تجاری است.

وی استفاده از سامانه فروشگاهی مکانیزه را یکی از روش های مؤثر در رفع معضلات مالیاتی و ایجاد شفافیت مالی ذکر کرد و گفت: می توان از این سامانه به عنوان یکی از ابزارهای اجرای صحیح و دقیق قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون مالیات های مستقیم استفاده کرد.

در همین راستا در طرح تحول اقتصادی و قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین در اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی و تبصره های آن و نیز ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش در دستور کار قرار گرفت و در تبصره 2 ماده 169


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون صندوق های فروشگاهی باعث شفاف سازی اقتصاد می شود

قانون صندوق های فروشگاهی باعث شفاف سازی اقتصاد می شود