مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 11:132019-09-15اقتصادي

شکل گیری رانت بزرگ در ممنوعیت واردات برنج


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد حسین ادیب کارشناس اقتصادی در یادداشتی به تحلیل وضعیت تجارت بین الملل با تمرکز بر کشور های هند و چین و آمریکا پرداخت و تاکید کرد، - یک کارشناس اقتصادی با اشاره به کاهش 30 درصدی قیمت برنج در هند مدعی شد، عده ای تحت پوشش حمایت از تولید داخل، واردات برنج را ممنوع کرده اند تا 400 هزار تن برنج وارداتی موجود در انبار ها را بفروشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد حسین ادیب کارشناس اقتصادی در یادداشتی به تحلیل وضعیت تجارت بین الملل با تمرکز بر کشور های هند و چین و آمریکا پرداخت و تاکید کرد، قیمت برنج در هند 30 درصد کاهش یافته و عده ای تحت پوشش حمایت از تولید داخل، واردات برنج را ممنوع کرده اند تا 400 هزار تن برنج وارداتی موجود در انبار ها را بفروشند، سخن بر سر 30 درصد اختلاف است.

به سبب تعرفه آمریکا بر صادرات چین، انبار های چین لب به لب کالاست و به سبب کاهش صادرات، قیمت کالا های وارداتی ایران در خیلی از انواع 20 درصد سقوط کرده است نگارنده از کالایی مطلع است که در چین 48 درصد کاهش قیمت داشته است.

قیمت پارچه 20 درصد در چین کاهش یافته و وارد کننده ایرانی که در اردیبهشت اقدام به واردات از چین کرده 20 درصد هم در دلار ضرر کرده است این وارد کننده 40 درصد زیان کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکل گیری رانت بزرگ در ممنوعیت واردات برنج

شکل گیری رانت بزرگ در ممنوعیت واردات برنج