مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 15:182019-09-15سياسي

جریان شناسی سیاسی ـ اجتماعی عاشورا


سه عامل بی وفایی، قداست زدایی و دنیاگرایی در جامعه اسلامی بعد از پیامبر(ص) باعث شد جامعه از اهل بیت پیامبر(ص) دور کرده و مدینه فاضله ای که پیامبر(ص) در مدت 23 سال زحمت تشکیل آن را کشیده بود به جامعه جاهلی تبدیل کنند.

- سه عامل بی وفایی، قداست زدایی و دنیاگرایی در جامعه اسلامی بعد از پیامبر(ص) باعث شد جامعه از اهل بیت پیامبر(ص) دور کرده و مدینه فاضله ای که پیامبر(ص) در مدت 23 سال زحمت تشکیل آن را کشیده بود به جامعه جاهلی تبدیل کنند.

دنیاگرایی باعث بی وفایی و قداست زدایی از ائمه و اهل بیت پیامبر(ص) شد در نهایت عوامل فوق دست به دست هم داده تا امامان معصوم که مسئولیت راهبری جامعه اسلامی را داشتند به مذبح رفته و یا با مسموم ساختن ایشان، جامعه اسلامی را از وجود ایشان محروم سازند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم معصومی ـ استاد دانشگاه و دبیر علمی گروه مطالعات راهبردی مجمع جهانی اهل بیت (ع) ـ در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده است، به جریان سیاسی و اجتماعی قیام امام حسین(ع) و علت وقوع عاشورا به صورت سلسه وار پرداخته است.

در بخش یازدهم و پاپانی این یادداشت آمده است: ره آورد سخن در علل وقوع عاشورا تاریخ بشریت در درون خود شاهد وقایع تلخ و شیرینی بوده است؛ بعثت انبیا را می توان یکی از وقایع شیرین آن نام برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریان شناسی سیاسی ـ اجتماعی عاشورا

جریان شناسی سیاسی ـ اجتماعی عاشورا