مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 شهریور 1398 ساعت 09:532019-09-16اقتصادي

خارشتر و همه مزایای آن...


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: کاشت گیاه خارشتر باعث تثبیت بیابان، جلوگیری از بیابان زایی و همچنین تولید علوفه ارزان برای دام سبک و سنگین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا منطقه خراسان جنوبی، مهدی عصمتی پور در بازدید از نخستین سایت تکمیل زنجیره تولید علوفه و گوشت ارزان در کشور گفت: طرح تولید گیاه خارشتر اعم از کاشت، تولید، برداشت و همچنین بسته بندی این گیاه در زمینی به مساحت 230 هکتار در نازدشت شهرستان سربیشه انجام می شود.

وی افزود: این طرح در دو ناحیه استان شروع به کشت این گیاه کرده است که حدود 65 هکتار در منطقه چاهک موسویه و 230 هکتار در نازدشت سربیشه انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح 230 هکتاری باعث رونق تولید و پرورش گوشت ارزان شتر می شود.

وی با بیان این که از گیاه خشک خارشتر می توان در راستای تولید عرقیات گیاهی نیز استفاده کرد، افزود: با کشت خارشتر در هر هکتار می توان، از بیست کلونی زنبور حدود 200 کیلوگرم عسل تولید کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: گیاه خارشتر بسیار مقاوم و همچنین بسیار ارزان قیمت است که در کاهش قیمت گوشت شتر می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خارشتر و همه مزایای آن...

خارشتر و همه مزایای آن...