مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 شهریور 1398 ساعت 10:132019-09-22سياسي

پیاده روی اربعین معرفی امام حسین (ع) به جهانیان را به دنبال دارد


حرکت پرشور پیاده روی اربعین معرفی امام حسین (ع) به جهانیان را به دنبال دارد.

- پیاده روی اربعین معرفی امام حسین (ع) به جهانیان را به دنبال دارد یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: حرکت پرشور پیاده روی اربعین معرفی امام حسین (ع) به جهانیان را به دنبال دارد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، با اشاره به فلسفه و تاریخچه پیاده روی اربعین اظهار کرد: پیاده روی و زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در روز اربعین ریشه تاریخی دارد چرا که جابر بن عبدالله انصاری و عطیه کوفی اولین زوار پیاده اربعین حسینی هستند که در سال 61 هجری به زیارت قبور شهدای کربلا مشرف شده اند.

وی اضافه کرد: به خاطر توصیه های معصومین علیه السلام مخصوصا احادیث پیامبر که با کلیدواژه قدم بیان شده است که هر قدم برای زیارت امام حسین ثواب یک حج دارد در طول تاریخ توسط بزرگان از علما و عرفا پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) به ویژه در اربعین صورت می گرفته است.

حسینی تصریح کرد: امام صادق (ع) درباره ثواب زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده می فرمایند: کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) برود، خداوند به هر قدمی که برمی دارد یک حج مقبول برایش نوشته و یک گناه از او محو می کند و یک درجه مرتبه اش را بالا می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده روی اربعین معرفی امام حسین (ع) به جهانیان را به دنبال دارد

پیاده روی اربعین معرفی امام حسین (ع) به جهانیان را به دنبال دارد